ptundeland.blogg.se

Välkommen till en hälsoblogg med tips och information om träning och kost!

Veckans träning & motivation

Kategori: Träning

Hoppas ni har haft en härlig helg! Nu är det en nu vecka med nya möjligheter! Förra veckans träning såg ut på följande sätt. 

Måndag
Cykel 45 min
Flx 30 min

Tisdag
Rygg & mage

Onsdag
Ben & mage

Torsdag
FM: Axlar & triceps 
EM: Absolution 30 min

Fredag 
Cykelintervaller:
40/20 x 10
30/10 x 10
20/10 x 10
10/10 x 10
Vila 2 min mellan varje intervalltyp.

4 övn x 3 varv (30 sek intervaller):
1. Chins
2. Kettlebellswing 20 kg
3. Battlerope 
4. Boxning på säck

Avslutade med en magövning med medicinboll. Ligger på raklång på rygg med benen ihop, dunka bollen i golvet ovanför huvudet o kasta iväg med kraft till kompisen samtidigt som du kommer upp i en crunch, kompis kastar tillbaka bollen o upprepa 10 ggr. Sätt dig därefter upp med benen fram med fötterna krokade runt kompisens ben. Luta dig tillbaka, håll en rak rygg, magen spänd, kasta bollen till kompisen och fånga den när du får tillbaka den. Var lätt tillbakalutad hela tiden. 
10 liggande kast & 10 sittande kast x 3

Lördag
Vila - promenad

Söndag 
Vila - promenad & Flx 30 min

Som sagt ny vecka betyder nya möjligheter! Det är bara du som bestämmer! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här: